Ett av Clarifys fyra värdeord – MODIGA

Från allra första början var det Clarifys grundare Louise Poltoft som var modig nog att lämna en trygg anställning och starta ett nytt konsult- och rekryteringsbolag, i en till synes mättad bransch.

Varför?

Därför att Louise upplevde en stark känsla av att det fanns en lucka att fylla. Hon upplevde att branschen började likna en ”fast-food” bransch och ville starta ett ”eko-bolag”. För det krävs mod.

Som vi alla vet startar modet alltid i oss själva. Var och en av oss på Clarify har haft modet att välja ett mindre entreprenörsbolag ägt av en familjekonstellation. Vi tror på att vi kan bidra med något unikt och personligt, i en ibland ganska opersonlig bransch. Vi utmanar varandra genom att ifrågasätta, identifiera framgångsnycklar och rannsaka oss själva vid motgångar. Allt för att ständigt utvecklas positivt, stärka vårt inre mod och via vår fantastiska Clarify gemenskap kunna skapa unika och givande samarbeten, utifrån ett ”eko tänk”.

Vi ser Clarify som ett ”eko-bolag” genom att vi arbetar för att göra skillnad för organisationer och individer, på riktigt. Vi arbetar utifrån hjärtat och vi brinner för det vi gör vilket ger oss modet att vara en samarbetspartner snarare än en leverantör för våra kunder. Vi är och ska vara experter inom rekrytering och konsulttillsättningar och har full tillit till vår egen kompetens. Därför har vi också mod att ställa krav på våra kunder för att kunna leva upp till de krav våra kunder ställer på oss. Vi har mod att vara ett bollplank genom hela processen, för både kunden, kandidaten och konsulten. På så vis kan vi säkerställa en perfekt matchning och där med skapa goda beslutsunderlag för alla parter.

Vi arbetar med människor i en förtroendebransch, förtroenden byggs genom goda samarbeten över tid. Vi vill att våra samarbeten ska bidra till en positiv utveckling för våra kunder, kandidater och konsulter och har därför mod att alltid hålla en rak, ärlig och utmanande dialog, därmed inte alltid säga JA till allt. Våra processer ska ge mervärde, vara en givande och positiv upplevelse som ger mersmak.

Är du modig nog att samarbeta med oss?

Vi är MODIGA!